.

.

vrijdag 23 november 2012

Vraagstelling

Vraagstelling:

"De sleutel om je hart te openen voor de Heere heet geloof. God leren kennen is in Hem gaan geloven. De eerste stap in geloof is kennis. ''Zo is dan het geloof uit het gehoor, en het gehoor door het Woord Gods, '' Rom. 10:17" 


Mee eens, maar verdiep je hier eens in: ...Wat nou, als je dòl,dòlgraag wílt geloven, maar het simpelweg niet kúnt..hóéze
er je ook bidt, smeekt, roept? Dit heeft een oude vriend van mij al zijn hele leven lang en elke dag daarvan worstelt hij daar mee. Al 1000 x heeft hij zich overgegeven, maar hij voelt niets van de aanwezigheid van de Heer in zijn leven. Om de ellende compleet te maken heeft hij ook nog eens (terecht!!) erg veel moeite met de houding/gedrag van verreweg de meeste christenen, die, net als in alle andere religies, 'in de naam van God' vreselijke dingen doen. 

Voor mij is zijn probleem evenzozeer een heel groot vraagstuk. Zou het kunnen zijn als bij Thomas en later Paulus? Zou het ongeloof van Thomas net zo een doorn hebben kunnen zijn als waar Paulus overschreef? En zou dan voor Thomas (èn mijn vriend) hetzelfde kunnen gelden als voor Paulus: "Laat Mijn genade u genoeg zijn!"?


Een vraagstuk, waar waarschijnlijk geen afdoende of bevredigend antwoord op is.....


God's zegen,


Sebo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankjewel voor je reactie en ik wens je nog veel leesplezier.